Saturday, April 11, 2009

KonSistenkah kita?

Assalamualaikum!!!

sebentar tadi, tuKang tuLis terdengar satu forum dari radio IKIM tentang jihad memerangi Yahudi...

seorang ahli panel telah menyampaikan satu hadis Rasullullah saw:

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi".

Sejarah silam telah membuktikan bahawa janji Allah SWT menerusi banyak ayat al-Quran, contohnya dalam surah Al-A'raf ayat 167 adalah benar bahawa azab dan tekanan akan terus menimpa mereka hingga ke hari kiamat.

Antara sebab penindasan perlu dilakukan ke atas mereka adalah kerana sikap sombong dan tidak setia pada perjuangan. Golongan Yahudi merupakan golongan yang tidak pernah kenal erti berterima kasih. Walaupun hanya menumpang di negara orang, perangai mereka tidak ubah seperti tuan yang memeras dan menganiaya golongan peribumi negara itu. Kemahiran berniaga telah menjadikan golongan Yahudi sombong dan tidak berperikemanusiaan.banyak lagi SEBAB yang menyebabkan kita sebagai seorang Islam sangat dituntut untuk memerangi Yahudi laknatullah...

Ahli panel terbabit juga menggambarkan situasi anak-anak Yahudi diajar supaya menjadi bangsa yang kejam. satu contoh yang beliau gambarkan, jika di Malaysia, kalau seorang guru di sini mengajar matematik mudah untuk meghitung 5+3=8.. analogi yang selalu kita dengar di sini antaranya macam 5 batang pensil + 3 batang pen = 8 batang semuanya..
tapi, apa yang dididik di Yahudi yang biasa di apply cikgu2 kat sana analoginya lebih tragik seperti " pada hari ini kamu sudah tembak 5 orang islam, dan esoknya kamu pecahkan pula kepala lagi 3 orang Islam...jadi, jumlahnya 8 orang Islam yang telah kamu bunuh" sungguh busuk hati mereka dan sangat berbeza dengan Islam yang menganjurkan anak-anak dididik dengan sifat-sifat ihsan..
tuKang tuLis tersentuh dengan satu hadis yang disabdakan oleh Rasullullah..maksudnya lebih kurang begini:

"Sesungguhnya sesiapa yang tiada terniat sedikitpun dan tidak berusaha untuk membantu saudaranya, kematiannya nanti akan termasuk satu dari cabang nifak..iaitu sebagai seorang munafik..."

Astaghafirullahalazim...

marilah kita sama2 teruskan usaha dalam memerangi kaum Yahudi laknatullah itu...Ya Allah, berikanlah peluang kepada kami untuk bersama-sama membantu saudara kami di Palestin...amin..

tuKang tuLis harap tuKang tuLis dan tuKang baCa semua masih konsisten dengan semangat utk boikot barangan company yang support Yahudi...
klik di sini untuk lihat barangan yang perlu diboikot...

3 comments:

Meen Eunos said...

tukang tulis;
bersama-sama kita doakan
kesejahteraan umat Islam sejagat.

Amin.

mYshah said...

hurm.... bgus la. suke entry nih.. bgus2 truskan bg tazkirah.sama2 kite trus mengingatkan 1 sama len...

Fadhlah said...

dunia..dunia